Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с нагревателя на задното стъкло.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с нагревателя на задното стъкло.

    Колеги,имам нужда от малко помощ и съвети.

    Реотана на задното стъкло спря да ми работи.
    Преди около месец започна да прави проблеми и да не включва винаги,когато натисна копчето.
    Свалих го и зачистих лекичко пистите на лостчето и пластинката,която дава контакт (в самия бутон) и след това работеше перфектно. В началото на тази седмица,обаче една сутрин отново не включи с първото натискане,ами както беше преди... на 3-4-то,след което вече цяла седмица не работи изобщо.
    Релето,което незнам къде е се чува,че цъка,индикацията на таблото показва,че се включва...но след като премерих днес се оказа,че на клемите отзад няма никакво напрежение.
    От мен толкова... ще съм благодарен ако дадете малко съвети къде да търся проблем и евентуално разрешение.
    sigpic

  • #2
    Първо бушона,колега,а после огледай релето.Тока за нагревателя е значителен.Огледай и клемите и гнездото на релето!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Иво Кръстев Покажи съобщение
      Колеги,имам нужда от малко помощ и съвети.

      Реотана на задното стъкло спря да ми работи.
      Преди около месец започна да прави проблеми и да не включва винаги,когато натисна копчето.
      Свалих го и зачистих лекичко пистите на лостчето и пластинката,която дава контакт (в самия бутон) и след това работеше перфектно. В началото на тази седмица,обаче една сутрин отново не включи с първото натискане,ами както беше преди... на 3-4-то,след което вече цяла седмица не работи изобщо.
      Релето,което незнам къде е се чува,че цъка,индикацията на таблото показва,че се включва...но след като премерих днес се оказа,че на клемите отзад няма никакво напрежение.
      От мен толкова... ще съм благодарен ако дадете малко съвети къде да търся проблем и евентуално разрешение.
      Колега провери бушона!Обикновено поради голямата консумация на реотаните гори бушона или се разтапя самото легло.
      _____________________
      Alfa Romeo 146 1.9 JTD - EX

      Comment


      • #4
        А доста често проблемът е в самото реле. При мен се оправи с отваряне и ревизиране, което не знам в какво се изразява, защото ми го оправиха алармаджиите.
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
          А доста често проблемът е в самото реле. При мен се оправи с отваряне и ревизиране, което не знам в какво се изразява, защото ми го оправиха алармаджиите.
          при мен се оказа студена спойка.Реленцето си цъка но явно не е давало сигнал към ВТОРО реле за което разбрах след като ревизирах първото съвета ми колега е провери си бушона ако е ОК,директно смени релето и пробвай пак Релето ще те излъжа кое е,но лесно ще го намериш като с едната ръка цъкаш копчето а с другата пипаш релетата така ще усетиш кое реленце цъка Успех
          Alfa Romeo 146TD '97 156 2.4 20v
          sigpic

          Comment


          • #6
            Благодаря,ви колеги!

            soldier_vl , аз не виждам нищо може би трябва да има линк,но или си го пропуснал или има грешка в моя телевизор.

            Попринцип първата ми мисъл още преди месец,когато не даваше хубав контакт самото копче ,беше дали не е изгорял бушон. Тогава погледнах и беше здрав. След като разглобих и зачистих работеше чудесно... за 3 седмици.
            Ще погледна пак бушона (мисля,че го направих онзи ден,но...) и ако е здрав ще погледна и релето,което обаче трябва да ми кажете къде се намира . Иначе както казах релето се чува,че цъка , индикира на таблото лампичката... а отзад ток никакъв.
            sigpic

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Иво Кръстев Покажи съобщение
              Ще погледна пак бушона (мисля,че го направих онзи ден,но...) и ако е здрав ще погледна и релето,което обаче трябва да ми кажете къде се намира . Иначе както казах релето се чува,че цъка , индикира на таблото лампичката... а отзад ток никакъв.
              колега,при мен беше АБСОЛЮТНО същата ситуация релето ти казах как ще разбереш кое е сваляш го и отиваш в най-близката автоморга

              провери ли дали има напрежение при самия нагревател....да не би той да е прекъснат някъде
              Alfa Romeo 146TD '97 156 2.4 20v
              sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от reptli Покажи съобщение
                колега,при мен беше АБСОЛЮТНО същата ситуация релето ти казах как ще разбереш кое е сваляш го и отиваш в най-близката автоморга

                провери ли дали има напрежение при самия нагревател....да не би той да е прекъснат някъде
                Да,колега това ми беше първата работа и съм писал,че няма . Обаче проблема май не е в самия реотан ами някъде "по пътя" .
                Сега слязох да разгледам и мисля,че намерих релето или поне едното... бушона е здрав със сигурност сега пак го погледнах. И сега... как да разбера дали проблема е в релето или (ако има такъв вариант) някъде да се е прекъснал кабела по пътя,което мноого ме съмнява.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Най-лесното и най-просташкото е да го извадиш и да окъсиш клема 30 и 87 на гнездото на релето.Замери и дали има напрежение на клема 30.Ако няма рови по таблото на бушоните.Ако има, давай напред.Тоест подай на клема 87 ток и виж дали ще дойде на нагревателя.Ако не идва,проверявай кабела от гнездото до задния джам!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Иво Кръстев Покажи съобщение
                    Благодаря,ви колеги!

                    soldier_vl , аз не виждам нищо може би трябва да има линк,но или си го пропуснал или има грешка в моя телевизор.
                    http://clubalfaromeo.com/forum/showt...F3%F8%EE%ED%E8
                    Дам сори това е линка

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Иво Кръстев Покажи съобщение
                      Да,колега това ми беше първата работа и съм писал,че няма . Обаче проблема май не е в самия реотан ами някъде "по пътя" .
                      Сега слязох да разгледам и мисля,че намерих релето или поне едното... бушона е здрав със сигурност сега пак го погледнах. И сега... как да разбера дали проблема е в релето или (ако има такъв вариант) някъде да се е прекъснал кабела по пътя,което мноого ме съмнява.
                      релето ще го разбереш дали е то като го махнеш в моя случай стана така:свалих релето,свалих му капачето върнах го на място,цъкнах копчето и взе та ми отчете,че стига ток до реотана понапънах реленцето и чух как някъде над тъблото с релета цъка нещо(предполагам пак реле някъкво) и пак се изгуби тока...а в същотот време релето си е прилепнало.Размърдах го и пак чух нещо да цъка,измерих и пак имаше ток...
                      при мен проблема с реленцето беше видим и го оправих... за това те съветвам да отидеш с релето в някоя морга и да го смениш
                      Alfa Romeo 146TD '97 156 2.4 20v
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Колеги,много ви благодаря за помощта!
                        Проблема се откри,решен е и вече отново си имам реотани на задното стъкло.

                        Оказа се,както някой предположи,че на релето има студена спойка.Вече е презапоено и бачка без грешка.

                        Още веднъж благодаря! Отзовахте се веднага и много точно. Аз релето го бях отписал като възможен проблем,понеже цъка и има индикация... но уви
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          При мен има и второ реле. Като свържа 30 и 87 се чува щракане на второто реле, кабелчето, с което съм свързал гнездата на 30 и 87 загрява, а на реотана на стъклото не идва ток. В долното реле (на основното бушонно табло) има платка, а горното е по-обикновено. Утре ще търся здраво долно реле (една от спойките имаше като нагар) и ще пробвам пак.
                          Attached Files
                          166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

                          Comment


                          • #14
                            Ако кабелчето загрява ,а не идва ток до стъклото,много вероятно е да е окъсил кабела!
                            На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                            Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                            Comment


                            • #15
                              второто реле е за размразяване на огледалата.
                              точка

                              Comment

                              Working...
                              X